Tuesday, October 27, 2009

Luahan Hati & Perasaan .

Aku nak nangis ..
tapi tiada air mata ..

aku hendak gelak ketawa ..
tapi tiada yg harus aku tawakan ..

aku hendak menjerit ..
tapi tiada suara hendak di keluarkan ..

aku hendak berkata-kata ..
tapi tiada siapa yg sanggup mendengarnya ..

aku hendak berlari ..
tapi tiada arah tuju ..

aku hendak terbang ..
tapi tiada sang sayap ..

aku hendak senyum ..
tiada siapa yang mahu melihat ..

aku ni optimistik ..
tapi emotional ..

aku minda terbuka ..
tapi jiwa terpenjara ..

aku di penjara ..
oleh sang keluarga ..

aku di hina ..
oleh si bapa ..

aku di bela ..
oleh si ibu ..

aku di caci ..
oleh si adik ..

aku di pinggirkan ..
oleh rakan-rakan ..

siapa aku di mata mereka ?? siapa ?? tembok ?? tunggul ?? binatang ?? kertas ?? pen ?? begitu senang menindas aku .. mencaci aku .. membenci aku .. meminggirkan aku .. siapa aku di mata mereka ! siapa !

aku hanya manusia biasa yang juga melakukan kesilapan ..
aku manusia yang belajar dari kesilapan lalu ..

beri tunjuk ajar jika aku gagal hendak ..
perbaiki diri sendiri ..

kenapa semua ini berlaku terhadap diri ini ??
mengapa ??

adakah indah di mata mereka ??
dengan mencaci aku .. menghina aku ??

aku halalkan ..
segala perbuatan mereka ..

No comments:

Post a Comment